ညအကၡရာ အေရးအသားနဲ႔ စပ္ၿပီး ျမန္မာညနဲ႔ ပါဠိညကို ခြဲျခားသင့္ပါတယ္။ ညအခါ၊ အညာအေၾက၊ ေၾကညာ၊ သည္၊ တည္း စတာေတြမွာ ပါတဲ့ ညဟာ ျမန္မာအကၡရာ ျဖစ္တယ္။ ဦးေခါင္းႏွစ္လံုး ပါေပမယ့္ ညဗ်ည္းတစ္လံုးသာ ျဖစ္တယ္။ ဉ လို႔ မေရးဘဲ ဦးေခါင္းအၫြန္႔တပ္ၿပီး ည လို႔ ေရးရတဲ့ အေၾကာင္းက တင့္တယ္ေစခ်င္လို႔ လို႔ဆိုပါတယ္။ ညႏွစ္လံုးဆင့္ သံယုတ္အကၡရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေ၀ါဟာရတၱ မကာသနီ ၁၁၇ မွာ “ယင္းသို႔လွ်င္ သတ္ေသာဉ ဗ်ည္းႏႈိက္ပင္ေသာ္လည္း ဦးေခါင္းထုတ္ရအံ့ ဟူသည္ကုိေထာက္၍ ဦးေခါင္းထုတ္ေရးေသာ္လည္း ျမမၼာမႈႏႈိက္ သံယုတ္ေဒြးေဘာ္မဆိုရ။ သာ႐ုပၸမဂၤလာ ျဖစ္လို၍သာ ဦးေခါင္းအၫြန္႔ တပ္ပါသည္ဟူ၍ ယူသင့္၏။” လို႔ မိန္႔ဆိုထားပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ကညသည္၊ ကည၀တၱ၊ ကညစ္၊ တညတေလ၊ အညာေဒသ စတာေတြမွာ ညအကၡရာ တစ္လံုးတည္းျဖစ္တဲ့ ျမန္မာညျဖစ္လို႔ ကဉ္ ည (ကင္ည)၊ ကဉ္ ညစ္၊ တဉ္ ညတေလ၊ အဉ္ ညာေဒသလို႔ ဉ ေလးသတ္သံ (ဉ သံယုတ္သံ) နဲ႔ မဖတ္ရဘဲ၊ ကသံ ညသံအတုိင္း ကည၊ ကညစ္၊ တည၊ အညာ လို႔ အသတ္သံမဲ့ ဖတ္ရတယ္။
ဉာတကာ၊ ဉာတိ၊ ကညာ၊ ပညာ၊ အရည၀ါသီ၊ အညမည စတာေတြမွာ ပါတဲ့ ဉ ၊ ည ေတြက ပါဠိဉ ျဖစ္တယ္။ ပါဠိဉ ဟာ ဦးေခါင္းအၫြန္႔ တစ္လံုးတည္းသာ ပါရွိရတယ္။ ဥသရလိုပဲ အၿမီးရွည္ရွည္ဆြဲၿပီး ေရးသားရတယ္။ ကညာ၊ ပညာ စတာေတြမွာ ဦးေခါင္းႏွစ္လံုး ပါေနရတဲ့ အေၾကာင္းက ဉ ႏွစ္လံုးကုိ ဆက္စပ္ထားတဲ့ သံယုတ္ညျဖစ္လို႔ ေခါင္းႏွစ္ခု ျဖစ္ေနတာပါ။ အဲဒါဟာ ဉ ႏွစ္လံုးဆင့္ သံယုတ္ည အကၡရာျဖစ္လို႔ ကညာကုိ ကဥ္ဉာ၊ ပညာကုိ ပဥ္ဉာ၊ အရည၀ါသီ ကို အရဥ္ဉ ၀ါသီ၊ အညမညကုိ အဥ္ဉ မဥ္ဉ လို႔ ဉ သတ္သံယုတ္အသံ ထုတ္ၿပီး ရြတ္ဆိုရတယ္။
“ပန္းတိစံုၿဖိဳး၊ ရိပ္ထက္မိုးသား၊ ေတာင္႐ိုးေတာင္စဥ္၊ အရညကင္၊ ဤေတာတြင္ကား။”
အဲဒီမွာ ေတာင္စဥ္ဆိုတဲ့ ဉ ေလးသတ္နဲ႔ စပ္အပ္ျပဳၿပီး ေရးသားထားတာကို ေထာက္လို႔ ျမန္မာညလို အရညလို႔ မဖတ္ရဘူး။ အရဥ္ဉ လို႔ ဉ ေလးသတ္ (အဥ္) သံနဲ႔ ဖတ္ရမယ္လို႔ သိႏိုင္တယ္။ ကညာ၊ ပညာ၊ အညမည၊ အပၸမညာ၊ အညတၱရ၊ ၀ိညာဥ္၊ အဘိညာဥ္ စတာေတြမွာလည္း ဒီနည္းအတိုင္း ကဥ္ဉာ၊ ပဥ္ဉာ၊ အဥ္ညမဥ္ည၊ အပၸမဥ္ဉာ၊ အဥ္ညတၱရ၊ ၀ိဥ္ (၀ိန္) ဉာဥ္၊ အဘိဥ္ (ဘိန္) ဉာဥ္ လို႔ ဖတ္ရပါမယ္။
ပါဠိသက္ေ၀ါဟာရ အဘိဓာန္ - ဦးထြန္းျမင့္ မွ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပသည္။
ျမန္မာည ႏွင့္ ပါဠိည
2008-01-20
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment